Loading...
Ön Itt van:  Home  >  Betegségekről érthetően  >  jelenlegi cikk

Védelem a megfázás ellen – Az immunrendszer

írta   /   2013-12-04  /   nincs hozzászólás

Az egészséges élet és a megfelelő táplálkozás: ezek a stabil immunrendszer sarokkövei. Járjon sokat a friss levegőn, aludja ki magát rendesen és lehetőleg kerülje a stresszt. Tartózkodjon a dohányzástól és a mértéktelen alkoholfogyasztástól, és táplálkozzon teljes értékűen!

megfazas2Napi ötszöri zöldség, illetve gyümölcs fogyasztásával kellő vitaminhoz juthat szervezete. Ha elegendő zöldséget és gyümölcsöt fogyaszt, a vitaminkészítményeket nem igényli szervezete – azokra inkább vitaminhiány okozta megbetegedésekor van szükség. A sport segít megőrizni az erős immunrendszert. Nem muszáj élsportolóvá válnunk: napi 30-60 perc mozgás (futás, séta, biciklizés) bőven elég. Tartózkodjon sokat a friss levegőn, ez segít a tüdők “szellőztetésében”: a meleg belső és hideg külső levegő cseréje serkenti a vérellátást, s ezáltal az ellenállóképességet. A sport lendületet hozhat a mozgásszegény mindennapokba, s így Ön kiegyensúlyozottabbá válhat. Ez (közvetve) erősítheti az ellenállóképességet. Szauna, lábfürdő, váltózuhany, hidroterápia Szaunázzon! A legideálisabb hetente egyszer-kétszer. A hideg és a meleg váltakozása serkenti az anyagcserét és a hőtermelést, hőháztartást, jót tesz az ereknek, javítja a vérkeringést, erősíti az ideg- és az immunrendszert.

A hideg-meleg lábfürdőt otthon is könnyen kipróbálhatja. Két nagyobb edényt, lavórt tegyen egymás mellé. Az egyiket töltse fel 38 Celsius fokos meleg-, a másikat pedig hidegvízzel annyira, hogy belehelyezve a lábát a víz a vádli közepéig érjen. 3 percig áztassa a lábát a melegvízben, majd 20 másodpercre tegye a hidegbe. Ezt háromszor ismételje meg. Mindig a hidegvizes áztatással fejezze be. A reggeli váltózuhany is fitten tartja immunrendszerét. Álljon két-három percig a meleg vízsugár, majd 10-15 másodpercig a hidegvíz alatt, majd ezt háromszor ismételje meg. Erre is érvényes: hidegvízzel fejezze be. Használja fürdőkádját Kneipp-fürdő céljára! A Kneipp-terápia alapítójáról, Sebastian Kneippról (1821-1897) kapta a nevét. A terápia egyik alappillére a hidroterápia, amely különböző hőfokú víz alkalmazásával váltakozó hőmérsékleti ingereknek teszi ki a testet, és ezzel vegetatív reakciót vált ki. A hideg vízben történő lépdelés erősíti az immunrendszert, s 2 perc elég is. Fontos, hogy a lábát minden alkalommal kiemelje a vízből. Csak semmi stressz, aludjon sokat!

Kerülje a stresszt! Ezt bár könnyebb mondani, mint megtenni, tudományosan igazolt, hogy a túlterhelt, nyomás alatti életvitel hajlamosít a különböző (s köztük) a megfázásos betegségek kialakulására. Alvás során pihen a szervezet és regenerálódik a test. Általános vélemény a szakemberek, orvosok körében, hogy a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás az egészség kulcsa. Ügyeljen arra, hogy hálószobájának hőmérséklete ne legyen több 18 Celsius foknál és a szellőzés is biztosított legyen.

Forrás: szakmai partnerünk, WEBBeteg – Lektorálta: Dr. Jóna Angelika, gyermekorvos

hirdetés

az oldal QR-kódja

Védelem a megfázás ellen – Az immunrendszer QR kódja
    Kinyomtatom       Elküldöm

Ezt már olvasta?

tojas

Amit eddig nem tudtál a tojásallergiáról!

bővebben →