Loading...
Ön Itt van:  Home  >  Egészségturizmus  >  jelenlegi cikk

Travelo: A magyarok negyede wellnesszel tölti az ünnepeket

írta   /   2013-12-22  /   nincs hozzászólás

Rekordra számítanak a gyógy- és wellness fürdők vezetői idén. A magyarok utazásaik közel negyedét egyébként is fürdőkben, wellnesszel töltik, de hagyományosan az év utolsó napjai a legforgalmasabbak.-írja a travelo.hu.

travelokepMindez a turizmusban dolgozók számára is kihívást jelent, mondja Dr. Puczkó László, a BKF Turizmus, Szabadidő és Szálloda Intézetének vezetője.

A Magyar Turizmus Zrt. adatai alapján a magyar háztartások 63 %-a vett részt többnapos utazáson a tavalyi év során. Ráadásul nemcsak nyáron, de télen is szívesen útra kelünk: az
év végi hónapokban a magyar háztartások 10 %-a szervez valamilyen többnapos üdülést. Több, mint negyedük (26,6%) pedig kifejezetten azzal a céllal indul útnak, hogy gyógy-, vagy wellnessfürdőbe látogasson.

„Jellemzően december első harmadában kevesebb vendégünk van az év többi hónapjához képest – ez a karácsonyi készülődés időszaka, illetve szabadságot sem veszünk ki ilyenkor. 26-tól azonban beindul az év végi forgalom, december 27. és 28. pedig minden évben a két legsűrűbb napunk.” – mondja Juhász Szabolcs, az Aquaworld élményfürdő igazgatója.
Egyébként is jellemzővé vált a fürdőigazgató tapasztalatai szerint, hogy a magyar családok céltudatosabban szervezik meg, mivel töltik szabadságukat. De nemcsak e tekintetben egyre jellemzőbb a tudatosság a belföldi turistákra. Juhász Szabolcs szerint ugyancsak észrevehető tendencia, hogy a vendégek egyre jobban figyelnek egészségükre, és ehhez választják meg, milyen turisztikai szolgáltatásokat vesznek igénybe. „Az elmúlt pár évben vált kifejezetten érzékelhetővé, hogy a vendégek nemcsak fürdeni jönnek, hanem tudatosan keresnek egyes szolgáltatásokat.” – mondja Juhász.
A turisták valóban egyre tapasztaltabbak és tudatosabbak – véli Dr. Puczkó László, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola intézetvezetője, Juhász Szabolcs egykori tanára. „Egyedi és emlékezetes élményekre vágynak.” – mondja. Miközben tehát növekszik a spa és wellness szolgáltatásokat kereső turisták száma, a vendégek nemcsak többet, de kifinomultabb kínálatot is elvárnak a pénzükért.

Az akár szokatlannak is tekinthető elemeket is vegyítő új szolgáltatásokat, illetve olyan fürdőket keresnek fel előszeretettel, amelyek vagy építészeti megoldásaikban, vagy az általuk kialakított koncepció miatt egyedinek számítanak. A vendégek növekvő tudatossága egyben azt is jelenti, hogy nagyobb figyelmet kell fordítani a szolgáltatások minőségére is. „Ez pedig a szakemberképzés egyik legjelentősebb kihívása jelenleg” – mondja a szakértő.

Forrás: trevalo.hu

hirdetés

az oldal QR-kódja

Travelo: A magyarok negyede wellnesszel tölti az ünnepeket QR kódja
    Kinyomtatom       Elküldöm

Ezt már olvasta?

Idõsotthon

A szociálisan rászorultak mentesülhetnek az egészségügyi járulék megfizetése alól

bővebben →