Loading...
Ön Itt van:  Home  >  Betegségekről érthetően  >  jelenlegi cikk

Minden ötödik ember nyitott hamis termék vásárlására 2013-ban

írta   /   2013-08-14  /   nincs hozzászólás

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület az elmúlt négy évhez hasonlóan 2013-ban is ezerfős reprezentatív közvélemény-kutatás keretében vizsgálta, hogyan viszonyulnak az emberek a hamisítás jelenségéhez.
 
A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) megbízásából a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. végzett felmérést. Négy kérdéscsoportot járt körbe: a hamis termékekkel kapcsolatos vásárlási szokásokat, a motivációkat (miért és hol vásárolnak az emberek hamis termékeket), a hamisítással kapcsolatos attitűdöket és az internetes letöltések témáját.
 hamisgyogyszer
Bendzsel Miklós, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület elnökhelyettese, aki a testület titkárságát működtető Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának elnöke, a legfrissebb kutatási jelentéssel kapcsolatban elmondta: „a friss eredmények a 2011-2015 közötti Hamisítás Elleni Akcióterv sikeréről tanúskodnak. A fogyasztók harmadáról azok ötödére esett vissza a hamisítással kapcsolatos elfogadó attitűd, ám további erőfeszítéseket kell tennünk az átlagosan 81%-ban jogtiszta digitális tartalmat fogyasztók arányának növelésére, különösen az ifjúság körében.”
A HENT titkára, Tóth Zita szerint „a jelentés bizonyos adatai egészen biztatóak, például a legtöbb termékcsoport esetében csökkent a hamisítványokat vásárlók aránya. Ezzel szemben évek óta kimutatott tendencia a fiatalok és a budapestiek körében, hogy átlagon felül vásárolnak hamis termékeket. Az idei kutatás adataiból kiolvasható, hogy a hamisítványok interneten keresztül történő beszerzése egyre gyakoribb: a hamis parfümök esetében 4-ről 10%-ra, a hamis gyógyszerek esetében 5-ről 21%-ra nőtt ez az arány egy év alatt”. Tóth Zita hozzátette: „a kutatás eredményei alapján a HENT célja továbbra is a hamisítás elleni összefogás erősítése és a lakossági tudatosságnövelő programok folytatása, különös tekintettel az interneten forgalmazott hamisítványok keresletének csökkentésére.”

 

 

A HENT egyik államigazgatási tagja a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), melynek szóvivője, Fülöp Zsuzsanna, a legfrissebb kutatási eredmények kapcsán kiemelte: „a felmérésből kiderül, hogy növekszik a fogyasztói tudatosság s ennek kapcsán folyamatosan csökken a hamis terméket vásárlók aránya. Az NFH szintén közreműködik a hamisítás elleni küzdelemben: a hatóság fellép a fogyasztói megtévesztésekkel szemben, megakadályozva, hogy a fogyasztók biztonságára és egészségére is veszélyt jelentő – a legtöbb esetben gyenge minőségű – termékek kerülhessenek forgalomba”.
Forrás: partnerünk, No kamu

hirdetés

az oldal QR-kódja

Minden ötödik ember nyitott hamis termék vásárlására 2013-ban QR kódja
    Kinyomtatom       Elküldöm

Ezt már olvasta?

tojas

Amit eddig nem tudtál a tojásallergiáról!

bővebben →