Loading...
Ön Itt van:  Home  >  Betegségekről érthetően  >  jelenlegi cikk

10 egyszerű boldogsággyakorlat

írta   /   2013-07-29  /   nincs hozzászólás

A tudomány eredményei segítségével most boldogabb lehet!  Emeljen be néhányat mindennapi rutinjába a következő tevékenységek közül, melyek mindegyike bizonyítottan növeli a mindennapokban átélt boldogság szintjét. Végezzen el legalább néhányat minden nap a következő hetekben, és élvezze a pozitív változásokat!

1.     “Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk.” (Simone Weil)

Az emberek rengeteg időt töltenek azzal, hogy azon gondolkoznak mi lett volna, ha valami másként történt volna az életükben. De mi a helyzet azokkal a jó dolgokkal, amiket volt szerencséje átélnie, habár alakulhatott volna másként is? Például ha sosem találkozott volna szeretett párjával, legjobb barátaival, vagy nem kapja meg azt a munkát, amit annyira szeret. Milyen lenne az élete, ezek nélkül a boldog események és tapasztalatok nélkül, amiket most olyan természetesnek vesz? A „mi lenne, ha nem lenne” sémájú gondolkodás időnkénti alkalmazása növelheti élettel való elégedettségét és segít értelmet találni múltjában és értékelnie jelenlegi helyzetét.

2.       Mutassa ki háláját!

Hálánk rendszeres kifejezése akár 25%-kal is növelheti általános jóllét szintünket. Hetente legalább 3 alkalommal szóban vagy írásban mondjon hálát ismerőseinek segítségükért, jókedvükért, vagy csupán létezésükért!

3.       Költse pénzét valaki másra!

A pénz valóban boldoggá tehet, de csakis akkor, ha megfelelően használjuk. Ennek legegyszerűbb módja, ha rendszeresen meglepjük szeretteinket, barátainkat, ismerőseinket kisebb nagyobb ajándékokkal. Az adás aktusa már önmagában is jutalmazó értékkel bír, hát még az öröm, amit vele szerezhetünk. Ennek eredményeképpen felelősségteljesebbnek fogjuk magunkat érezni, és társas kapcsolataink is szorosabbra fonódhatnak.

sport

4.      Sportoljon!

A sport a leggyorsabb és leghatásosabb módja hangulatunk javításának, energiaszintünk növelésének és a stressztől való megszabadulásnak! Nem kell lefutni a maratont, egy egyszerű sétának is ugyanolyan kedvező hatása van a lelki egyensúly fenntartásában. Ideális, ha legalább kétnaponta időt tud szakítani, legalább egy fél óra erejéig az aktív testmozgásra, de ezeken az alkalmakon kívül is keresse a lehetőséget az aktívabb életre.

5.      .Hallgasson zenét!

Akár boldogságunkban, akár bánatunkban hallgatunk zenét, ha élvezzük (esetleg énekeljük), akkor pozitív hatása lesz hangulatunkra. Minden nap hallgasson zenét!

6.       Tervezzen előre!

Boldogságkutatók állítják, hogy a valamire való várakozás igen erős pozitív érzelmet képes kiváltani belőlünk. Valójában jobban élvezzük a várakozást, mint a nosztalgiázást. Éppen ezért tervezzen előre, és ügyeljen rá, hogy minden hétre essen valami, amit izgatottan várhat!

friends

7.      Töltsön időt barátaival!

Terveiben mindig kapjanak helyet barátai is! Fontos, hogy ne csak telefonon hívja fel őket, amikor éppen valamit megosztana velük, hanem előre egyeztessék le, hogy mikor fognak találkozni. Hasznos lehet, ha baráti társaságával kijelölnek egy adott napot a hónapban, amikor összegyűlnek. Természetesen a csapat egyes tagjaival máskor is találkozhat, de nagyobb társaság esetén sok idő és energia takarítható meg azzal, ha nem kell mindenkivel időpontot egyeztetni. Szervezhet tematikus baráti társaságokat is, és több „társaság” tagja is lehet (pl. túracsapat, szűkebb baráti kör, futócsapat stb.), így több társas összejövetelen is részt vehet egy hónapban. Amennyiben nem felel meg Önnek az adott időpont, semmi gond, a jövő hónapban írja be előre a naptárába!

8.       Vegyen sorra 3 jó dolgot, ami Önnel történt a nap folyamán!

Minden este elalvás előtt gondolja végig a napját, és találjon benne három dolgot, ami legalább kis mértékben felvidította. Ez a gyakorlat bizonyítottan csökkenti a depresszív tünetek jelenlétét és növeli a szubjektív boldogság szintjét. Érdekes, hogy ez az egyszerű gyakorlat csupán az által hat, hogy ráirányítja figyelmünket azokra az apró dolgokra, amikért hálásak lehetünk.

9.       Csinálja azt, amiben igazán jó!

Mindenkiről elmondható, hogy bizonyos területeken ügyesebb, mint más területeken. Minden nap fordítson időt azokra a tevékenységekre, amiben igazán jónak érzi magát, legyen az akár mások megnevettetése, egy finom étel elkészítése vagy egy villámgyors sudoku.

ÁLOM

           10. Álmodozzon!

Amikor van egy kis ideje (pl.: szünetet tart a munkában, tömegközlekedéssel utazik, lefekvés előtt) engedjen meg magának 10-20 perc álmodozást. Emlékezzen vissza a múltjára, vagy képzelje el jövőjét! Fontos azonban, hogy ez a technika csakis akkor működik, ha a negatív gondolatait lecsendesíti. Idézze fel azokat az időket, amikor sikert élt át, szerelmes volt vagy képzelje el, hogyan fog alakulni élete a közeljövőben. Rugaszkodjon el a valóságtól! Nyugodtan „torzítsa” múltját pozitív irányban, fókuszáljon a szép, jelentőségteli életeseményekre, és élje ki vágyait a jövőjéről való fantáziáláskor. Képzelje el a legjobb forgatókönyvet!

Viselkedéselemzőnk, Bagi Éva Andrea írása. További cikkei itt érhetőek el.

Kérdeznél szeretnél tőle, itt megteheted!

hirdetés

az oldal QR-kódja

10 egyszerű boldogsággyakorlat QR kódja
    Kinyomtatom       Elküldöm

Ezt már olvasta?

tojas

Amit eddig nem tudtál a tojásallergiáról!

bővebben →